نمایش 1–9 از 84 نتیجه

نمونه سوالات شیمی پیام نور

نمونه سوالات شیمی پیام نور یکی از مهمترین بحث هایی است که در رشته شیمی مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به این که رشته شیمی نیاز به حافظه ای قوی برای یادگیری پیوند ها و… دارد پس باید بعد از یادگیری این مباحث با نمونه سوال شیمی پیام نور آشنا شوید و مطالعه و نکته برداری آن تسلط خودتان را در درس مورد نظر افزایش دهید. تقریبا بیش از 90 درصد از نمونه سوالات شیمی پیام نور در دروس مختلف برای شما فراهم کردیم. در ادامه جدولی از فهرست دروس و نمونه سوالات زبان پیام نور نامبرده شده است که با پاسخ نامه تشریحی و تستی برای شما قرار داده شده است.

نمونه سوالات شیمی پیام نور

معرفی رشته شیمی

رشته شیمی یکی از زیرمجموعه های علوم تجربی است و می توان مثل زیست شناسی، شیمی را یکی از علوم پایه و بنیادی علوم تجربی دانست. پایه های رشته هایی مثل بیولوژی، بیوتکنولوژی، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، و رشته های بسیار دیگری در مجموعه علوم پزشکی و مهندسی بر بستر  علم شیمی بنا شده اند. علم شیمی، علم اتم ها، مولکول ها، و پیوندهای میان آن هاست. که در دانشگاه پیام نور ارائه داده شده است مان یز سعی بر جمع آوری نمونه سوالات شیمی پیام نور به جواب تشریحی  و همراه آخرین آپدیت داریم.

دانلود رایگان نمونه سوالات شیمی پیام نور

معرفی مقطع کارشناسی رشته شیمی – گرایش های شیمی

رشته شیمی در مقطع کارشناسی دارای 6 گرایش است  که سعی شده تمام نمونه سوالات پیام نور این رشته ها را در در این گرایش هافراهم کنیم این گرایش ها عبارت اندز که عبارتند از؛
• گرایش های شیمی – شیمی کاربردی
• گرایش های شیمی – شیمی محض
• گرایش های شیمی – شیمی دارویی
• گرایش های شیمی – شیمی آفت کش ها
• گرایش های شیمی – شیمی فناوری اطلاعات
• گرایش های شیمی – شیمی محیط زیست

فرصت های شغلی در رشته شیمی:

یک شیمیست می‌تواند در خانه با کمترین امکانات کارگاه کوچکی درست کند و بعضی از مواد مورد نیاز جامعه را تولید کند. شیمی به علاقه‌‏مندانش عشق می‏‌ورزد تا آنجا که به آنها می‌‏آموزاند که چگونه با هر سرمایه و هر توانی کارآفرین بشوند. کدام رشته را می‌‏شناسید که دانش آموخته آن بتواند در یک زیر زمین ساده با کمترین امکانات اما با ایمنی بالا، محصول قابل فروش تولید کند؟ کدام صنعت را می‏‌شناسید که به شیمی احتیاج نداشته باشد؟ کدام کارخانه بدون آزمایشگاه شیمی می‏‌تواند پیشرفت کند؟

بازار کار رشته شیمی

به طور عمومی عمده مشاغلی که فارغ التحصیلان رشته شیمی می‌توانند در آن‌ها مشغول به کار شوند در فهرست زیر قرار می‌گیرند:

  • شرکت‌‏های داروسازی در بخش کنترل کیفیت (QC) و تحقیق و توسعه (R&D)
  • کارخانجات تولید مواد اولیه غذایی و دارویی
  • اپراتور دستگاه‌‏های آنالیز کیفی و کمی در شرکت‏‌های دولتی و خصوصی
  • آزمایشگاه‏‌های محیط زیست، استاندارد
  • کارشناس فنی و سرویس دستگاه‌‏های آنالیز
  • شرکت تولید مواد شیمیایی

نتیجه گیری نمونه سوال شیمی پیام نور

خواندن نمونه سوال شیمی پیام نور مکمل کتاب و جزوه است. این یک اشتباه است که بعضی از دانشجویان معتقد هستند که فقط با مطالعه نمونه سوالات پیام نور شیمی میتوانند نمره بالایی در امتحانات کسب کنند البته شاید امتحانات را با فقط با نمره قبولی بگذرانند اما برای گرفتن نمره بالا در امتحانات شیمی دانشگاه پیام نور باید علاوه بر مطالعه نمونه سوال شیمی پیام نور سال های گذشته و نکته برداری از آن به مطالعه کتاب و جزوه هم بپردازند.

صحبت از نکته برداری شد، باید بگوییم نکته برداری از نمونه سوالات شیمی پیام نور یکی از موثر ترین روش های برای تثبیت و یادگیری سوالات شیمی است. این کار باعث می‌شود که حتی اگر در روز های نزدیک به امتحان تایم خواندن دوباره تمامی سوالات شیمی پیام نور را نداشته باشید با نگاهی به نکته برداریتان تمام سوالات مهم را به یاد بیاورید و بتوانید از آن ها استفاده کنید.